Co motivuje lidi darovat krev

Možná jste už někdy slyšeli výzvu k darování krve, spojenou s popisem akutního nedostatku krve k transfuzi. A možná Vás také napadlo, proč transfuzní stanice nenabídnou peněžní odměnu za poskytnutí této vzácné tekutiny? Za všechno se platí, tak proč ne za krev? Vždyť co z toho člověk jinak má, když daruje krev?

Ekonomové v sedmdesátých letech uskutečnili průzkum, při kterém se snažili zjistit něco o motivaci dárců krve. Zkusili nabídnout dárcům krve místo morálního ocenění – peníze. Jejich zjištění: když lidé dostali místo uznání za jejich dobročinnost a nezištnost malou peněžní odměnu, množství darované krve pokleslo! Finanční odměna změnila dobročinný skutek na bolestivou cestu vydělat si pár dolarů. A to se jim nevyplatilo.

Co by se stalo, kdyby dárcům nabídli 50, 500, nebo 5.000,- dolarů? Určitě by se počet dárců dramaticky změnil. No dramaticky by se změnilo také něco jiného, protože každý stimul má také stínnou stránku. Kdyby najednou mělo půl litru krve hodnotu 5.000,- dolarů, zaujalo by to nepochybně hodně lidí. A našli by se mezi nimi také takoví, kteří by se snažili tuto krev získat doslova s nožem v ruce. Možná by se pokusili prodávat prasečí krev, anebo by falšovali průkazy totožnosti, aby obešli limity pro dárce.

A tak poskytování krve na záchranu jiných lidí zůstalo při staré dobré morální stimulaci.

Když 11. září 2001 padly dvojičky, po celém světě se enormní počet lidí zasažený touto zprávou rozhodl darovat krev. Z faktického hlediska to byl nesmysl, oběti pádu dvojiček nemohli potřebovat darovanou krev z Česka. Ti, kdo tenkrát krev darovali, tak ale dávali najevo své odhodlání semknout se a společně čelit útokům.

Podobně to je také v zaměstnání – lidé nejsou motivování k práci pouze penězy. Pokud se o tom chcete dozvědět více, navštivte naše školení z cyklu Emoční inteligence pro šéfy: MOTIVACE LIDÍ A KOMUNIKACE.

Města a termíny školení:

Praha 1, středa 28.3.2012, Hotel Amarilis, Štěpánská 18,
Vysoké Tatry, čtvrtek 12.4.2012, Grandhotel, Starý Smokovec 38,
Bratislava, středa 16.5.2012, Hotel Barónka, Mudrochova 2.
Trvání od 9.00 do 16.00 hod. Účastníci školení obdrží v uvedených hotelech slevu 10% na ubytování.

Chcete od lidí vyšší výkon a nové věci?

Motivace je, když lidé požadovanou věc sami chtějí udělat. Manipulace je, když to lidé udělat musí. Emoce jsou nástroj, kterým můžete lidi buď nastartovat, nebo psychicky zablokovat.

Používáte k motivaci lidí svou, nebo jejich energii? Funguje Vám při motivaci lépe “cukr”, nebo “bič”? Že to někdy docela nefunguje? Možná jenom používáte “cukr”, který tomuto typu lidí nechutná, nebo “bič”, který je nebolí.

Představte si, že něco chcete od umíněného člověka

který Vás už nevytáčí. Víte totiž, po čem touží. Několika otázkami jste také zjistili, proč odmítá splnit Váš požadavek. Když to nepůjde po dobrém, víte jakými pákami jej k tomu můžete donutit.

Kdy je manipulace etická?

Manipulace je jako oheň – dobrý sluha, ale zlý pán. Zodpovězením této otázky se Vám otevřou nové možnosti na ovlivňování lidí a zlepšení Vašich manažérských výkonů.

Nejde o teorii, důležitá je praxe.

Na školení si zvědomíte, jaké nástroje už dnes běžně používáte k vedení lidí. A jaké možnosti kromě toho ještě máte. Na příkladech z praxe si vyzkoušíte zvládání emočně vypjatých situací.

 

Co jste nám o školení „Motivace lidí a komunikace“ napsali:

Uvědomila jsem si vícero věcí o motivaci, které jsem sice už věděla, ale dala jsem si je do nových souvislostí. Tak je budu moci lépe využít v praxi. Bylo to super!
Renáta Belicová, manažér lidských zdrojů TESCO STORES SR, a.s. Beckov

Podobné školení o Motivaci a manipulaci by měl absolvovat každý, kdo pracuje s lidmi. Dává komplexní pohled na věc. Rád se k materiálům se školení vrátím s odstupem času.
Roland Sikhart, jednatel CAR ZONE s.r.o., Bratislava

Školení rozšířilo moje obzory práce s lidmi nezaujatým pohledem na jejich motivaci. Je to jiný pohled na motivaci a možnosti manipulace pro dosažení cíle. Bylo to super zresetování mé hlavy pro další práci.
Milan Veselý, jednatel Profi Cars s.r.o., Trenčianská Turná
 

Cílem školení je zlepšit Vaše schopnosti vést lidi k vytyčeným cílům.

Velká část školení je věnována diskusi, analýze emocí při práci s lidmi. Hledají se úspěšná řešení na předpřipravených příkladech z praxe. Pokud si přejete, můžeme formou brainstormingu rozebrat také Váš konkrétní případ. Získáte tak cenné rady od nezaujatých lidí.

Z obsahu školení:

  • emoční inteligence a role emocí při ovlivňování lidí,
  • typy komunikace mezi lidmi, transakční analýza, způsoby reakce na povel,
  • způsob tvorby postojů a jejich využití při motivaci a manipulaci,
  • motivace lidí svou a jejich energií, rozdíl mezi regulací a vedením,
  • typologie lidí podle motivace, inteligentní neposlušnost,
  • rozdíl mezi stimulací a manipulací a obrana proti manipulaci,
  • prosazení pokynů vedením, diktátem, lží, či vydíráním a jejich důsledky,
  • psychické překážky plnění úloh,
  • kdy a k čemu je možno použít pomoc zvenčí.

Pro koho je školení určeno:

Pro podnikatele, ředitele, vedoucí pracovníky a zájemce o rozvoj osobnosti. Po absolvování školení obdrží účastníci certifikát.

Cena školení: 5.500 Kč.

při uhrazení účastnického poplatku po uzávěrce. Uzávěrka jednotlivých termínů je 7 kalendářních dnů před konáním školení.
 

Zaujalo Vás toto školení? Přihlaste se hned teď – ušetříte 10%.

4.950,- Kč je cena při uhrazení účastnického poplatku před uzávěrkou (sleva 10%) PŘIHLASTE SE ZDE

Přihlaste se dva z jedné firmy a ušetříte dalších 10%.

MNOŽSTEVNÍ SLEVA: při dvou účastech (dva účastníci na jednom školení, jeden účastník na dvou školeních – na jednu fakturu) je sleva 10% z účastnického poplatku.
 
Při účasti na třech školeních na jednu fakturu je sleva 20% z účastnického poplatku.
Množstevní slevu je možné kombinovat se slevou za platbu před uzávěrkou. PŘIHLASTE SE ZDE

Cena zahrnuje pracovní materiály, občerstvení, oběd a jako bonus hodinovou konzultaci v hodnotě 2.500,- Kč.

 

Přednáší:

RNDr. Alexander Birčák, poradce, kouč a lektor.

Profesní zkušenosti lektora: čtěte více…

Obchodní podmínky školení: čtěte více…

PŘIHLÁŠKA

[contact-form-7 404 "Nenalezeno"]